Almanya'nın Otomobil Üretim Maliyetleri Analizi
Almanya'da üretilen her bir otomobilin ortalama işçilik maliyeti 3.300 dolara ulaşmakta. Bu rakam, çalışanların ücretleri, emeklilik katkıları ve diğer yan haklarını içermektedir. Öte yandan, ABD'deki işçilik maliyetleri yalnızca 1.340 dolar iken, Fas'ta bu rakam 106 dolara kadar düşmektedir, bu da Fas'ı dünyanın en ucuz otomobil üretim yeri haline getiriyor.
ABD'ye ithal edilen yabancı otomobillere uygulanan gümrük vergileri ile birlikte, birçok otomobil üreticisi üretimlerinin bir kısmını ABD sınırları içerisine taşımayı düşünmektedir. Audi, bu doğrultuda ABD'deki ilk fabrikasını açma hazırlıklarını yapmaktadır. Ancak, üretimin Almanya dışına taşınmasının nedeni sadece gümrük vergilerinden kaçınmak olmayıp, artan yerel işçilik maliyetleri de Almanya'nın otomotiv endüstrisi için önemli bir tehdit oluşturmaktadır.
Dünya genelindeki 250 otomobil fabrikasını inceleyen bir araştırma, Almanya'nın şu an otomobil üretiminin en pahalı olduğu yer olduğunu göstermektedir. Üretim maliyetlerini ABD'ye taşıyarak düşürmek, finansal baskıyı önemli ölçüde azaltacaktır. Ancak, Almanya'da üretilen otomobillerin işçilik maliyetleri, Çin'de ortalama 585 dolardan daha yüksek olmaktadır. Bazı durumlarda, Almanya'da bir otomobil üretmek, Çin'e kıyasla birim başına 7.800 dolar daha pahalıdır.
Oliver Wyman'ın Almanya ofisinin başkanı Fabian Brandt, Handelsblatt'a yaptığı açıklamada, "Gelecekte Almanya'da araç üretimine nasıl devam edebiliriz?" sorusunu gündeme getirdi. Brandt, üretim düşüşünün devam etmesi halinde, birçok orta ölçekli tedarikçinin ya ülkeyi terk edeceğini ya da iflas edeceğini belirtti. Gümrük vergilerinin gevşetilmesi durumunda da otomotiv sektörünün en büyük sorununun işçilik maliyetleri olmaya devam edeceği öngörülmektedir.
- Meksika'da otomobil işçilik maliyeti: 305 dolar
- Romanya'da otomobil işçilik maliyeti: 273 dolar
- Fas'ta otomobil işçilik maliyeti: 106 dolar
Bu durum, giderek daha fazla otomobil üreticisinin Avrupa'dan iş için daha elverişli lokasyonlara taşınmasını sağlamaktadır. Örneğin, Renault'un Fas'taki fabrikasında işçilik maliyetleri Almanya'dan 30 kat daha düşük olabilmektedir.
Alman İmalat Siparişleri Üzerine Beklentiler
Ayrıca, Alman imalat siparişleri Nisan ayında beklenmedik şekilde artış göstererek, ABD Başkanı Donald Trump'ın gümrük vergilerini artırmasının Alman mallarına olan talebi vuracağı yönündeki korkuları boşa çıkarmıştır. Almanya istatistik kurumu Destatis'in verilerine göre, fabrika siparişleri aylık bazda %0,6 artarak, Wall Street Journal anketine katılan ekonomistlerin %1,7'lik bir düşüş öngörmesine kıyasla daha iyi bir performans sergilemiştir.
Volkswagen İcra Kurulu Başkanı Oliver Blume, Alman Süddeutsche Zeitung’a verdiği bir röportajda, ABD hükümeti ile potansiyel gümrük vergisi indirimleri ve devam eden ABD yatırımları hakkında görüşmeler yaptıklarını belirtti. Blume, uygun bir anlaşmaya varılması halinde Volkswagen'in ABD’deki yatırımlarını artırma konusunda istekli olduğunu söyledi.
Alman otomotiv devleri Mercedes-Benz ve BMW de benzer müzakereler için ABD ile olası bir anlaşma peşinde oldukları yönünde haberler bulunmaktadır. Bu durum, ancak gerekli şartların sağlanmasıyla mümkün olacaktır.
Tarafsızlık Analizi
Bu Makale Hakkında Önemli Sorular
